Adminisztratív teendők – csatlakozás

A lakcímek változása miatt szükséges:

  • lakcímkártyák cseréje
  • forgalmi engedélyek cseréje
  • lakcímváltozás bejelentése minden olyan helyen, ahol ezt nyilvántartják (munkahely, bankok, biztosítók, szolgáltatók)
  • cégek esetén székhelyváltozás bejelentése

Göd Város Önkormányzata több céget, intézményt, hatóságot is értesíti központilag. Ezek listáját később tudjuk közölni

Adminisztratív teendők magánszemélyeknek

Lakcímkártyák cseréje

Dr. Bíró Attila, a Pest Megyei Kormányhivatal Dunakeszi Járási Hivatalának vezetője az alábbi információkat adta a Nevelek Gödhöz csatolásával kapcsolatos okmánycserékről.

Mivel a címek területszervezési eljárás keretében illetve az önkormányzat saját hatáskörében hozott döntései miatt változnak meg, a 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése alapján a hatósági igazolvány legyártása hivatalból történik, nem szükséges kérelmezni. A lakcímkártyák sorozatos gyártását 2014. október 12-ét követően az első munkanapon megkezdik és legfeljebb 3 nap alatt be is fejezik.

Az új lakcímkártyákat 2014. október 17-től lehet átvenni személyesen vagy meghatalmazott útján a Járási Hivatal Gödi Kirendeltségének Okmányirodájában (Pesti út 60/a.). Ezen időponttól fogva lehetőség van kérvényezni a lakcímkártya tértivevényes küldeményként történő postázását is.

Minden esetben nyomatékosan kéri a Kormányhivatal, hogy szolgáltassuk be a régi, érvényüket vesztett lakcímkártyákat lehetőleg az új átvételével egy időben, de legkésőbb ettől számított 8 napon belül. Aki bármilyen oknál fogva ezt elmulasztja és 8 napon belül sem viszi be személyesen vagy postai úton (ajánlott küldeményként) nem juttatja vissza az Okmányirodába az érvényét vesztett lakcímkártyáját, 30 ezer Ft bírsággal fogják sújtani, amely bírság adók módjára behajtható.

Személyes átvétel:

Szükséges hozzá személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, új típusú jogosítvány vagy útlevél) bemutatása és a régi lakcímkártya leadása.

A Kormányhivatal a személyes átvételre 2014. október 17-én, pénteken 12 és 16 óra között, valamint 2014. október 18-án, szombaton 12 és 16 óra között külön időpontot biztosít a Gödi Kirendeltség Okmányirodájában (Pesti út 60/a.). Ezen kívül október 18-án 8 és 12 óra között, rendes nyitvatartási időben is lehet menni. További külön időpontokról a forgalom függvényében intézkednek.

Aki érvényes régi típusú személyi igazolvánnyal rendelkezik, kap új lakcímkártyát, de egyúttal az eddigi lakcíme kivezetésre kerül a személyi igazolványából. Vagyis az ő esetükben a személyi igazolvány is szükséges az új lakcímkártya átvételéhez.

Átvétel meghatalmazás útján:

Szükséges hozzá a nevelek.hu oldalról letölthető meghatalmazás kitöltött, aláírt és két tanúval hitelesített formában, a régi lakcímkártya illetve a meghatalmazott egy személyazonosításra alkalmas okmánya (személyazonosító igazolvány, új típusú jogosítvány vagy útlevél), melyet az átvételkor bemutat.

A meghatalmazottakat 2014. október 20-ától várják nyitvatartási időben (H, K, Cs: 8-16, Sze: 8-18, P:8-12) a Gödi Kirendeltség Okmányirodájában (Pesti út 60/a.). Kérik, hogy amennyiben egy meghatalmazott nagyobb számú lakcímkártyát szeretne átvenni (több mint 20 db), előzetesen egyeztessen Bojtor Szabolcs okmányirodai osztályvezető úrral a +36 20 4432185-ös mobilszámon, hogy elkerüljük a zsúfoltságot, felesleges sorban állást.

Átvétel tértivevényes küldeményként

Amennyiben valaki igényt nyújt be az Okmányirodához, az elkészült új lakcímkártyát október 17. után tértivevényes küldeményként postázzák. A tértivevény aláírása miatt, az átvételhez mindenképpen otthon kell lenni. Ezt a megoldást nem preferálja az Okmányiroda, mert így a lejárt lakcímkártyát mindenképpen külön kell visszajuttatni hozzájuk 8 napon belül személyesen vagy postai úton ajánlott küldeményként.

Azok számára, akik ez év december 31-éig nem veszik át lakcímkártyájukat, jövő év januárjában egy figyelemfelhívó levelet postáznak. Az elkészült lakcímkártyákat 1 évig megőrzik, utána megsemmisítik.

Forgalmi engedélyek cseréje:

A lakcímkártyák mellett a település változása miatt a forgalmi engedélyek cseréjére is szükség van. Ez szintén történhet személyesen, illetve meghatalmazott útján. Arra való tekintettel, hogy a forgalmi engedély a közúti közlekedéshez az érintettek számára szükséges, a Kormányhivatal azzal számol, hogy a lakók többsége ezt személyesen fogja intézni. A régi forgalmi engedélyt minden esetben magunkkal kell vinni.

Adminisztratív teendők vállalkozásoknak

A neveleki székhelyű cégek esetében az utcanevek változásával egy időben 2014. június 11-el székhelyváltozás történt, ami társasági szerződés módosítását és cégbírósági bejelentési kötelezettséget von maga után. Ennek ellenére egyelőre ezzel nincs teendő, mert a 2006. évi V. a cégnyilvánosságról, abírósági cégeljárásról és a végelszámolásrólszóló törvény 53. § (1) bekezdése kimondja, hogy ha a cég székhelyének (telephelyének, fióktelepének) változása állami vagy önkormányzati döntés alapján a cégjegyzékbe bejegyzett helységnév, utcanév, illetve házszám megváltozása miatt következik be, a változást illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése nélkül lehet bejelenteni a cégbíróságnak annak bekövetkezését követő 180 napon belül.

Sződ jegyzője tájékoztatja a cégbíróságot a több lépésben történt címváltozás kapcsán kialakult helyzetről és állásfoglalást kér, hogy a cégtulajdonosok megoldhatják-e a székhelyváltozás bejelentését egy eljárásban illetve a törvényben előírt 180 napos határidő a bejelentési kötelezettségre mikor ér véget.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük